25.8.09

fullmetal alchemist: brotherhood



Edward ve Alponse Elric kardeslerin hikayesi bes sene sonra tv icin birkez daha yapilmaya karar verilmis ve hatta karar verilmekle kalmamis yapilmista. Yeni serinin adi ingilizce Fullmetal Alchemist Brotherhood olarak geciyor.

Ilk 5 bolumde izledigim kadariyla eski seriye gore daha yalin bir anlatim kullanilmis. Flashbacklerle ana konu; yani kardeslerin vucutlarini geri alma mucadelesi ve annelerinin kaybi ve sonra basarisiz geri donusunun yarattigi travma surekli gundemde tutululuyor. Bu onemli cunku ben eski seride bilmemkacinci bolumu izlerken artik konuyu kaybetmis, nereden nereye geldik? asil amaca ne oldu? gibi dusuncelere kapilip yer yer kopmustum olaylardan. Genellikle Edward'in boy takintisi uzerinden gelisen mizahi unsurlara da daha sik rastliyoruz bu versiyonda.

Manga olarak okuma sansim olamamisti ancak nette okudugum birkac yorum bu yeni serinin gereksiz yollara sapmadan daha cok orjinal mangaya bagli kaldigi yonunde. Bana biraz daha cocuksu geldi gerci, ancak belki bu bizim de bes sene yaslanmamizdan kaynaklaniyordur. Hepsini gectim surda daha birkac sene once avi formatinda kotu bir goruntu kalitesiyle bayilarak izledigimiz seriyi sirf mkv formatinda adam gibi izleyebilmek icin bile yeniden baslamaya deger. Ilgililere duyurulur.

Hiç yorum yok: